Our Story

It is a long established fact that a reade.

55000
Foreign Followers
60
Certified Teachers
2240
Students Enrolled
215
Complete Courses

“هنگامی که خدا انسان را اندازه میگیرد، متر را دور قلبش میگذارد نه دور سرش.”

نورمن وینسنت پیل

آنچه گذشت

ما با هدف ایجاد یک موسسه آموزشی تخصصی در رشته فناوری اطلاعات پس از اخذ مجوزهای قانونی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را آغاز نمودیم و با توجه به نیاز منطقه رشته امور مالی و بازرگانی را به برنامه آموزشی خود افزوده و تبدیل به مجتمع آموزشی شدیم. با شروع کار و مواجهه با مشکلات فرآیندهای مرتبط با آموزش، پس از بررسی های فراوان اقدام به طراحی یک نرم افزار جامع نمودیم که در همان سال بخش های اصلی آن پیاده سازی و تکمیل شد و به بهره برداری رسید و در حال حاضر تاییدیه لازم را از شورای عالی انفورماتیک و سیستم نظارت بر تولید نرم افزارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارا می باشد. طی سال های متوالی آن را کامل تر نمودیم و همچنان به صورت مستمر به ارتقاء و افزایش کارایی این سیستم می پردازیم. احساس مسئولیت و نیاز کارآموزان در کنار توانمندی و سابقه درخشان کادر علمی مجموعه، ما را بر آن داشت تا در خصوص گردآوری و تألیف جزوات آموزشی و دو مجلد کتاب در رشته ICDL مطابق با استانداردهای جدید اقدام نمائیم. همگام با پیشرفت تکنولوژی و گسترش آموزش های مجازی ما نیز بستر مناسبی جهت برگزاری این دوره ها فراهم آورده و اقدام به تولید و ارائه محتوای مناسب نمودیم که این روند بطور پیوسته در حال انجام می باشد. نیاز به آموزش های تخصصی و عملی در زمینه علوم مربوط به ساخت و ساز، منجر به اخذ مجوز از سازمان های مربوطه و راه اندازی دوره های آموزشی در رشته های عمران و معماری گردید. استقرار سیستم های استاندارد مدیریتی و اخذ اعتبارات بین المللی از IAS کانادا از افتخارات ماست که از آن جمله می توان به استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت، استاندارد بین المللی رضایت مندی مشتری و استاندارد بین المللی فرآیند آموزش برای سازمان های آموزش دهنده اشاره نمود.

درباره نام

سپنتا مهر تشکیل شده از دو واژه سپنتا و مهر می باشد. سپنتا به معنیِ افزایندگی و نیز مقدس می‌باشد و متضاد با اَنگِرِه به معنای کاهندگی (تبه کاری) می‌باشد. انگره که برابرِ اشتباهِ آن، اهریمن تعریف شده بنا به اشتباه در مقابلِ اهورامزدا گذاشته شده است. سپنتا در مزدیسنا چهارمین صفت ایزدی ای است که هر انسان باید آن را به دست آورد. سپنتا عشق و محبت است که به آن سپنتا آرمیتی نیز می‌گویند این صفت را پارسایی و فروتنیِ پاک نیز معنا کرده‌اند. بر اساسِ این صفت، انسان باید نسبت به همه عالم عشق بورزد چرا که عشق، کلیدِ یافتنِ سعادتِ جاودانیست. به بیان دیگر عشق و فروتنی به همنوع و اهورا مزدا عاملِ مؤثر در رستگاریِ انسان است. مهر در زبان پارسی به معنی میزان، هفتمین ماه سال هجری خورشیدی است و در گاه ‌شماری رسمی ایران همواره ۳۰ روز دارد و از روز ۱۸۷م سال آغاز شده و در روز ۲۱۶م سال پایان می‌یابد و نخستین ماه فصل پاییز است. برج فلکی مهرماه برج میزان است که هفتمین برج فلکی از دایره البروج است. واژه میزان به معنی ترازو است. نماد ماه مهر، ترازو در انگلیسی Libra نامیده می‌شود. در گاه ‌شماری رسمی ایران نام این ماه از نام ماه هفتم گاه‌شماری اوستایی نو که در اوستایی میثرَ و در پهلوی میتْرْ نام دارد، برگرفته شده‌است. مهر نام یکی ازایزدان است. در گاه ‌شماری زرتشتی شانزدهمین روز هرماه نیز به این ایزد تعلق دارد و روز شانزدهم مهرماه، جشن مهرگان برگزار می‌شود. واژه مهر به واژه هند وایرانی Mitra برمی‌گردد که نام ایزدی ودایی، ایرانی و زرتشتی است. این نام در ودا هم به صورت Mitra اسم خنثی و Mitra اسم مذکر به کار رفته ‌است. در اوستا صورت Mitra اسم مذکر کاربرد دارد. آنتوان میه این واژه را «پیمان» معنا کرد. ولفگانگ لنتس معنی «احترام، دین داری» را در ارتباط با اجرای مراسم آیینی و دینی و رعایت حقوق همسایه مطرح کرد. دلیل او بیشتر واژه فارسی «مهر» در معنی امروزی آن «محبت و دوستی» است که با معنای سنتی آن در هندی کهن به معنی «دوست» مطابق است. هرمان لومل به جنبه دینی و انسان انگارانه میترا تأکید دارد که به عنوان «داور»، «ایزد نور» و «جنگجو» ستایش می‌شود و از همین رو، «پیمان» جنبه اخلاقی این شخصیت شده‌است. منابع: فرهنگ دهخدا

درباره لوگو

لوگوی سپنتا مهر

  • کادر اصلی لوگو به صورت دایره است که بر گرفته از گردی خورشید می باشد.
  • قسمت بالا همان گل لوتوس است که یکی از نمادهای مورد استفاده در بناهای قدیمی در دوران هخامنشیان و به ویژه در بنای تخت جمشید می باشد.
  • تعداد برگ های این گل 7 عدد است که نمادی از ماه هفتم سال یا همان ماه مهر است.
  • یکی دیگر از معانی قسمت بالا همان خورشید است که نیمی از آن از افق طلوع کرده نمایان است.
  • در قسمت پایین نمادی از یک کتاب مشاهده می شود که تعداد 7 برگ دارد که نمادی از ماه هفتم سال یا همان ماه مهر است.
  • در قسمت پایین همان افق نیز قابل مشاهده است که در پس آن خورشید در حال طلوع کردن است.
  • و لوگو تایپ سپنتا مهر نیز در این کتاب حک شده است که این لوگو را برای این نام اختصاصی می کند.
  • و بطور کلی معنایی که از این لوگو برداشت می شود طلوع علم و دانش از پس کتاب دانش را نمایش می دهد.

اعتبارات بین المللی

Meet Our Team

Plugins your themes with even more features.