مرور کلی

مرور کلی

شرح دوره

کن ست (CanSat) در واقع یک ماهواره در ابعاد قوطی (نوشابه) می باشد که همه بخشهای اصلی یک ماهواره را دارد و باید بتواند ماموریتی مشابه ماموریت ماهواره های سنجشی را از ابتدا تا انتها انجام دهد. هدف از ساخت و پرتاب کن ست در سراسر جهان آشنایی علمی و عملی دانش آموزان و دانشجویان با فرآیند انجام یک پروژه فضایی میباشد. در واقع دانش آموزان یا دانشجویان درقالب ساخت این ماهواره کوچک، شمای کلی از فعالیتهای مهندسی فضایی (که یکی از گرایش های مهندسی هوافضا است) را تجربه می کنند.
امروزه ساخت این ماهواره های دانش آموزی در آمریکا، اروپا، استرلیا، هند، چین و … صورت می پذیرد و مسابقات کن ست سازمان فضایی آمریکا و سازمان فضایی اتحادیه اروپا از معروف ترین مسابقات کن ست می باشد. در ایران پژوهشگاه هوافضا عهده دار برگزاری مسابقات کن ست است و تا بحال 7 دوره ملی و بین المللی این مسابقات را در رده دانشجویی با موفقیت برگزار نموده است.
ماموریت به این صورت است که کن ست به وسیله یک پهپاد تا ارتفاع زیادی (در حدود 200-300متر) بالا برده شده و رها میشود. کن ست ساخته شده باید بتواند 1) به سلامت روی سطح زمین فرود بیاید و 2) در تمام طول مسیر داده های مورد نظر (مانند میزان دما، فشار، رطوبت و…..) را به طور صحیح به ایستگاه زمینی مخابره کند.

 

ویژگی های دوره

  • درس
    Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function get_curriculum_items() on null in /home/sepantamehr/public_html/wp-content/themes/eduma/inc/learnpress-functions.php:786 Stack trace: #0 /home/sepantamehr/public_html/wp-content/themes/eduma/learnpress-v4/single-course/tabs/overview.php(41): thim_course_info() #1 /home/sepantamehr/public_html/wp-content/plugins/learnpress/inc/lp-template-functions.php(867): include('/home/sepantame...') #2 /home/sepantamehr/public_html/wp-content/plugins/learnpress/inc/templates/abstract-template.php(264): learn_press_get_template('single-course/t...', Array) #3 /home/sepantamehr/public_html/wp-content/themes/eduma/learnpress-v4/single-course/tabs/tabs-2.php(34): LP_Template_Callback->callback('overview', Array) #4 /home/sepantamehr/public_html/wp-content/plugins/learnpress/inc/lp-template-functions.php(867): include('/home/sepantame...') #5 /home/sepantamehr/public_html/wp-content/themes/eduma/learnpress-v4/content-single-course.php(75): learn_press_get_template('single-course/t...') in /home/sepantamehr/public_html/wp-content/themes/eduma/inc/learnpress-functions.php on line 786